Adlandirma
Gemilere insa esnasinda, NB-231 (NB: New Build, Yeni Insa) ve NB-232 kodlari verilmistir.
Daha sonra TCG Bayraktar (L 402) ve TCG Sancaktar (L 403) olarak adlandirilmislardir.
Gemiler, LST (Landing Ship Tank) sinifindadir.
Ihale ve Sozlesme Sureci
Proje Adi: Amfibi gemi (LST) projesi
Amac : Idari ve lojistik gorev fonksiyonlarina katki saglayacak, baris doneminde ise, uluslararasi barisi destekleme, dogal afetlerde yardim (DAFYAR), insani yardim ve tahliye harekati gibi savas disi harekat gorevlerinde kullanilabilecek amfibi gemi tedarigi
Kapsam: 2 Adet Amfibi Gemi tedarigi
Proje Modeli: Yurt ici ozel sektor tersanesinde tasarim ve insa
Teklife Cagri Dosyasi (TCD), Mayis 2008’de yayinlanmistir.
Teklifler, Subat 2009’da alinmistir. Adik-Alyans Ortak Girisimi ve RMK Marine teklif vermistir.
Ocak 2010 tarihli Savunma Sanayi Icra Kurulu (SSIK) toplantisi ile Adik-Alyans Ortak Girisimi secilmistir.
Haziran 2011 tarihinde sozlesme imzalanmistir.
Adik, proje kredisini saglayip Hazine Mustesarligi ile kredi sozlesmesini imzalamis, daha sonra, avans odemesi yapilmis ve Haziran 2013’te surec baslamistir.
Imalat ve Teslim
Insa Suresi: Her bir gemi icin 44 ay, ikinci gemi 8 ay sonra
Sozlesmeye Gore Hizmete Giris: TCG Bayraktar Subat 2017, TCG Sancaktar Ekim 2017
Tasarim Sureci: 11 Ay
Sac Kesim Toreni: TCG Bayraktar Mayis 2014, TCG Sancaktar Ekim 2014
Denize Indirme Toreni: TCG Bayraktar Ekim 2015, TCG Sancaktar Temmuz 2016
Gecici kabul: TCG Bayraktar, 2 ay gecikme ile, 13 Nisan 2017.
Mevcut durum: TCG Sancaktar’in donatim ve testleri devam etmektedir.
Maliyet
Toplam Fiyati: 370 milyon EURO (Kredi Bedeli)
Yerli Katki Payi: ~%71
Ozellikler
Genel Ozellikler:
• Toplam Boy: 138,75 m
• Su Hatti Boyu: 130,80 m
• En: 19,60 m
• Deplasman: 7.254 ton
• Basta Su Cekimi: 2 m’den az
• Kicta Su Cekimi: 5 m’den az
• Maksimum Surat: 18,5 knot (tam yukte)
• Seyir Siasi: 5.000 nm (15 knot surat ile)
• Denizde Kalma: 30 gun
• Denizcilik Ozelligi:
- Deniz Durumu 6’da, kisitli
- Deniz Durumu 5’te, kisitsiz
- Deniz Durumu 4’te, kisitsiz helikopter operasyonlari
• Yatak Kapasitesi: 566 adet
• Personel Kapasitesi: 496 kisi
- Gemi Murettebati: 12 Subay, 51 Astsubay, 66 Er (Toplam 129 Kisi)
- Ortak Harekat Grubu Personeli: 17 Subay
- Amfibi Personel: 350 Kisi
• Tasima Kapasitesi: 1.180 ton karisik yuk/arac
• Acik Guverte Alani: 690 m2
• Kapali Arac Guvertesi Alani: 1.100 m2
• 15 tonluk genel maksat helikopteri icin platform
• 4 x LCVP cikarma araci; her biri 8 ton yuk veya 40 kisi tasiyabilen, 20 knot surat yapabilen
• 3 x kendinden tahrikli ponton
• NBC saldiri icin tam personel korumasi
• 18 metre boyunda bas rampa
• 60 ton (?) yuk tasiyabilen yan ve arka kapak
• 2 x 25 tonluk + 2 x 10 tonluk guverte vinci
• Tum gemi sistemleri, kopru ustu ve makine kontrol odasindan uzaktan kumandali
• Hizmet omru: 40 yil
Sevk Sistemi:
• 4 x 2.880 kW dizel motor
• 2 x ridaksinger
• 2 x saft sistemi
• 2 x degisken acili pervane
• 2 x 500 kW tunel tip bas itici
• 4 x 785 kW ana jenerator
• 1 x acil durum jeneratoru
Silahlar:
• 2 x 40 mm Oto Melara Single Fast Forty type C top (stealth kupola)
• 2 x Mk15 Phalanx 1B CIWS
• 2 x 12.7 mm Aselsan STAMP
Savas Sistemleri:
• Genesis Savas Yonetim Sistemi
• Smart-S Mk2 3 boyutlu arama radari
• IFF sistemi
• ARES-2N ED sistemi
• ALPER LPI radar
• Seyir radari
• 2 x Aselflir 3D E/O Dayrektor
• Lazer Ikaz Alici Sistemi
• SASS IRST sistemi
• Chaff/Decoy lanceri
• Sea Sentor Torpido Karsi Aldatma Sistemi
• Otomatik mayin dokme sistemi
• Cesitli link ve HF, UHF, VHF muhabere cihazlari
Amfibi harekat ve ates destegi
Doğal afet yardım gorevleri
Arac ve personel tasima kabiliyeti ile birlik aktarimi
Komuta kontrol
Idari ve lojistik gorev fonksiyonlarina katki
Karadeniz, Marmara, Ege Denizi ve Akdeniz harekat alanlari ile cevre ve uzak denizlerin uluslararasi sularinda gorev yapma kabiliyeti
Gunduz ve gece helikopter harekati yapma kabiliyeti
Kritik Proje Ortaklari
Aselsan:
• Elektronik sistemler
• Sensorler
• Elektronik harp sistemleri
• Bazi silahlar
Havelsan:
Savas yonetim sistemi
Tanitim Videosu
Firma tarafindan, tanitim amaciyla bir animasyon videosu hazirlanmistir.
Ilk yayinlanma tarihi: 27 Mart 2016 saat 10.15
eline sağlık üstadım
BeğenBeğen
Yerli Katki Payi: ~%71
ana mk ,sevk sstemleri , yardımcı mk , kazan , AC , seyir aletleri hatta geminin saç ı yurt dışından alınırken nasıl olurda yerli katkı payı %71 olur
BeğenBeğen
Ustadim,
Medyaya bu sekilde acikliyorlar.
Hesaplama kriterlerini de tanimlamiyorlar.
BeğenBeğen
Amerika uzaya uydu gönderirken rus roketleri kullanıyor ama hiçbir Amerikalı bundan sikayet etmiyor aynı şekilde almanya leopard tank yapımında kullanmak için türkiyeden bor alıyor ama hiçbir alman bunu dert etmiyor misaller çok vakit yok
BeğenBeğen
Ustadim,
Yanlis anlamisim, ozur dilerim.
IPMS ile ilgili kesin bir bilgi sahibi degilim.
BeğenBeğen
Sn. tyrannosurusrex bilgiler için teşekkür ederim ama IPMS i sormuştum. Yaltes in UniMACS offset anlaşmasından kazandığı tecrübe ile ürettiği kendi ürünümü yoksa Unimacs 3000 mi her zamanki gibi.
BeğenBeğen
Verilen resimde decoy sistemi Hızır gösterilmişken, Teknik özelliklerde Sea Senetor yazılmış. Aynı zamanda geminin IPMS sistemi söylenmemiş. Tübitak-Yaltes olabilirmi.
http://www.yaltes.com/cozumler/entegreplatform.html
ipms.pdf erişimi için tıklayın
BeğenBeğen
Ustadim,
O fotografta Hizir’i opsiyonlar icinde gosteriyor. Ancak Sea Sentor aldilar.
Interim_Results_2012.pdf erişimi için tıklayın
Firmanin sunumunda 26. sayfaya bakarsaniz 10 milyon Sterlin’e anlasmislar.
IRST’yi Selex Galileo’dan aldilar
http://www.adik.com.tr/defaulten.asp?s=10&haberid=52
Secilen urun: SASS
http://defenceturkey.com/www/dergi/41.pdf Sayfa:22
SASS ozellikleri:
http://www.finmeccanica.com/documents/63265270/65876477/SASS_LQ_mm08124_.pdf?download_file
BeğenBeğen