Ejder Yalcin III Tunus Collerini Fethetti

Nurol Makina’nin yeni zirhli araci Ejder Yalcin III, 3 yili askin bir surecin sonunda Tunus Kara Kuvvetleri’nin zorlu testlerini basariyla gecti ve envantere girmeye basladi.

2 yili askin, cok rakabetci bir teklif sureci sonrasinda, sona kalan 3 arac Tunus’ta col testleri icin secildi:

  1. Ejder Yalcin III
  2. Sherpa
  3. Diger bir Turk markasi daha

3 arac da Tunus collerinin en ucra koselerinde yaklasik 2 hafta suren agir testlere tabi tutuldu. Testler sonucunda Tunus Kara Kuvvetleri Komutanligi’nin isterlerini basariyla saglayabilen tek arac olan Ejder Yalcin III’un alinmasina karar verildi.


Musterinin talebi dogrultusunda araclarda bazi degisiklikler de yapildi.

Haziran 2017 itibariyle ilk parti araclar test edildi ve Tunuslu personelin egitimi tamamlandi.

Teslimat toplaminin 70’i bulmasi bekleniyor.

Yine Tunuslu kaynaklardan alinan bilgilere gore Ejder Yalcin III’lerden sonra Tunus Kara Kuvvetleri’nin kisa-orta vadede 4×4 ZMA ihtiyaci kalmadi.

Muharebe agirligi 14 ton olan Ejder Yalcin, azami 11 personel tasiyabiliyor, ilave yuk tasima kapasitesi ise 4 ton. 375 beygirlik bir motora sahip olan arac 120 km/h hiza cikip 700 km azami menzile ulasabiliyor.

Ilk yayinlanma tarihi: 12 Haziran 2017 saat 09.23

Reklamlar

9 thoughts on “Ejder Yalcin III Tunus Collerini Fethetti

  1. Anka nin versiyonlari hakkinda aydinlatici bir yazi yazmayi dusunuyor musunuz?
    Anka-A, B, S, Anka Silahli IHA (ANKA SİHA) ve ve degisik zamanlarda basinda cikan A,B ve S in duruma gore silahlandirildigi fotograflardan sonra neyin ne oldugu bayaa bi karisti.

    Yani soyle bi her versiyonun irtifa,endurance,payload ve silahlanabiliyorsa silah yuku neler vs. gibi
    Bu ise bi el atsaniz da konu aydinlansa 😊

    Beğen

      1. Herhalde B ve S kalacak anladigima gore. Bide bunlara ilaveten Reaper sinifi bi Anka gelistirilecek (tabii biraz zaman alir o). Boylece toplamda 3 ANKA sinifi olacak galiba (herhalde,belki,muhtemelen 😊)
        Cevabiniz icin tesekkurler

        Beğen

  2. Üstadım, zırh çeliği, motor ve aktarma organlarının da yerli üretim olması hayalimiz ne zaman gerçekleşir?

    Beğen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s