Gecen Hafta Neler Oldu? 07/11/2016-20/11/2016

img_1106-8

İlk güdümlü Kasırga TSK’ya teslim edildi

Türk Kara Kuvvetleri Komutanlığı için Roketsan tarafından geliştirilen güdümlü TR-302G Kasırga füze sisteminin ilk kafilesi teslim edildi.

Roketsan ürünü 302 milimetrelik Güdümlü Füze Sistemi “Kasırga” INS/GPS Güdüm Sistemi sayesinde 30 kilometreden 120 kilometre mesafeye kadar kritik nokta hedeflerini yoğun ve etkili biçimde ateş altına alabiliyor. Hedef sapma değeri (CEP) 5-50 metre arasında olan füze bu özellikleriyle zamanında, doğru ve yüksek ateş gücü sağlayarak, manevra birliklerine hassas ateş desteği verecek.

Toplam CH-47F sayısı 6’ya yükseldi

İkinci partide teslim edilen 3 CH-47F Chinook tipi helikopterin montajı tamamlandı.

İzmir Limanı’na parçalar halinde gelen helikopterin testleri tamamlanmasının ardından üç helikopter iki gün önce Ankara’ya uçtu. İlk CH-47F teslimatı, geçtiğimiz temmuz ayında gerçekleşmişti.

Endonezya denizaltısı ASELSAN ile dalacak

Türkiye’nin su altı akustik sistemlere yönelik ilk ihracatı olan ASELSAN’ın KULAÇ İskandil Sistemi, Endonezya denizaltısına entegre edildi.

Endonezya Deniz Kuvvetleri Komutanlığı envanterinde bulunan KRI Nanggala 402 denizaltısında gerçekleştirilen entegrasyon ve kabul faaliyetleri çok kısa süre içerisinde başarıyla tamamlandı.

Savunma Bakanı TBMM Bütçe Komisyonu’nda projeler hakkında açıklamalar yaptı

Bakan’ın 17 Kasım 2016’da yaptığı açıklamalara göre, “Türkiye‟nin ilk yerli ve millî tüfeği olan Modern Piyade Tüfeği (MPT) Projesi kapsamında imzalanan seri üretim sözleşmesi uyarınca 500 adetlik ilk kafile üretim tamamlanmış olup kalan 19.500 adedi de önümüzdeki yılın eylül ayına kadar gerçekleştirilecektir.

Yeni nesil temel eğitim uçağı Hürkuş-B‟nin seri üretimine de başlanmıştır. Bunun tüm sertifikasyon işlemleri de bitirilmiştir. Bu kapsamda 15 adet üretilecek olup kabul aşamalarının tamamlanmasını müteakip ilk uçağın Haziran 2018’de Hava Kuvvetleri envanterine girmesini hedefliyoruz.

Ekonomik ömürlerini doldurmaya başlayan ve bir kısmı hâlihazırda envanterden çıkartılan F4 uçakları ile ileride envanterden çıkacak olan F16 uçaklarının yerini alacak müşterek taarruz uçağı F35 tedariki kapsamında 2018 yılında ilk 2‟sini teslim almak üzere bugüne kadar 6 uçağın siparişi verilmiş, önümüzdeki üç yıl boyunca her yıl sekizer adet olmak üzere ilave 24 adet F35 siparişi için de karar alınmıştır.

Millî Muharip Uçak Geliştirilmesi (TF-X) Projesi ile Hava Kuvvetleri Komutanlığımızın 2030‟Iu yıllardan sonraki muharip uçak ihtiyacının yurt içinde özgün tasarım modeliyle karşılanması  hedeflenmektedir. Proje kapsamında, ön tasarım ile detaylı tasarım ve prototip kalifikasyonu aşamalarını kapsayan dönem 1 için TAI ana yükleniciliğinde irili ufaklı çok sayıda şirketimiz rol alacaktır. Proje modeli, ana yüklenici TAI‟nin tasarım geliştirme ve üretim dönemlerinde teknik destek alacağı bir yabancı firmayla işbirliği şeklinde belirlenmiştir.

Atak helikopterlerinin 16 adedi envanterimizde hizmet vermektedir. 2017 yılı sonuna kadar toplam 35 adedin tedariki tamamlanmış olacaktır. Pek yakında, Atak helikopterimiz yerli tanksavar silahımız UMTAS‟ı da kullanmaya başlayacaktır.

Genel Maksat Helikopteri Projemiz kapsamında teslimat takvimi 15 Haziran‟da başlamış olup 2021 yılında teslimatların yapılması hedeflenmektedir.

Askerlerimizin mayın tehdidine karşı korunmasının sağlayan KİRPİ Projesi kapsamında da 614 adet araç üretilerek hizmete sunulmuştur.

Uydu fırlatma merkezimizin kurulması için çok önemli ilerlemeler kaydedilmiştir. GÖKTÜRK-3’ün 2019 yılında fırlatılmasının hedeflendiğini biliyoruz.

Yurt içinde inşa edilecek olan 6 adet denizaltıyı içeren Yeni Tip Denizaltı Tedarik Projesi kapsamında, Gölcük Tersanesi Komutanlığında ilk denizaltının 2020 yılında, sonrasındaki denizaltıların ise birer yıl arayla Deniz Kuvvetleri Komutanlığına teslim edilmesi planlanmıştır.

MİLGEM Projesi kapsamında 3’üncü ve 4’üncü gemilerin sırasıyla 2018 ve 2020 yıllarında hizmete alınması hedeflenmiştir.

Bu serinin gelişmiş bir devamı olarak, MİLGEM 5, 6, 7 ve 8 için tasarım faaliyetleri başlamış, MİLGEM 5’in İstanbul Tersanesi Komutanlığında, diğerlerinin ise özel sektörce inşası kararlaştırılmıştır.

Millî Savunma Bakanlığı 2017 Yılı Bütçe Tasarısı, 28 milyar 702 milyon 119 bin Türk lirası olarak huzurlarınıza getirilmiş bulunmaktadır. Bu bütçenin yüzde 51,5’ini personel giderleri, yüzde 8,8’ini Sosyal Güvenlik Kurumlarına devlet primi giderleri, yüzde 37,4’ünü mal ve hizmet alım giderleri, yüzde 1,5’ini cari transferler ve yaklaşık binde 8’ini ise sermaye giderleri oluşturmaktadır.

Bugün artık, Allah‟a şükürler olsun, EYP‟lerin çok büyük bir kısmını patlamadan tespit edebiliyoruz, önlüyoruz. Bu konuda teknolojimiz var, dünyada da ne varsa bu konuda almanın da gayreti içerisindeyiz.

Şu anda kendi karakollarımızın, kale kollarımızın etrafını sensörleştirilmiş fiberoptik kablolarla (Not: MİDAS) çerçeveliyoruz, çevreliyoruz.

Altay tankıyla ilgili sürecimiz şöyle: 2 tane prototipi üretildi. Bir tanesinin testleri tamamlandı, ikincisinin de testleri yakında tamamlanıyor. Firma bize teklif verdi, daha sonra “Bu teklifini revize et.” diye bir daha istedik fiyat noktasında. O revizyon da yapıldı. Şimdi Savunma Sanayi İcra Komitesi önümüzdeki toplantısında bu teklifin yeterince rekabetçi olup olmadığını değerlendirecek, eğer yeterince rekabetçi bir teklif kanaati oluşursa bu firmaya ihale yapmadan verilecek ama bu kanaat oluşmazsa açık ihaleye çıkacak.”

Demir’den 31. yıl açıklamaları

Savunma Sanayii Müsteşarı Prof. Dr. İsmail Demir, Savunma Sanayii Müsteşarlığı’nın 31. kuruluş yıldönümünde, savunma sanayii alanında gelinen noktayı, mevcut projeleri ve yeni dönem stratejilerini değerlendirmek üzere basın mensupları ile Savunma Sanayii Müsteşarlığı’nda düzenlenen kahvaltıda bir araya geldi.

Demir, Türk Hava Kuvvetlerinin 2030 yılı filosuna ilişkin bir projeksiyon sorusu üzerine, “Çok sayıda F-35 uçağımızın filoda olacağını tahmin ediyoruz. 2030’da beklentimiz, Türk yapımı bir uçağın, Silahlı Kuvvetlerimiz bünyesinde hizmet veriyor olacağı.” yanıtı verdi.

Demir, Altay Ana Muharebe Tankı Projesi’nin hangi aşamada olduğunu, “Sözleşme gereği geliştirme yapan firmadan seri üretim teklifleri almamız gerekiyordu onu yaptık. Sonrasında tekrar yenilenmiş bir teklif istedik, onun değerlendirilmesi şu anda tamamlanmak üzere, o değerlendirme aşamasından sonra bir şey söyleyebiliriz.” yanıtı verdi.

Uzun Menzilli Hava Savunması konusunda Rusya ile görüşmelerin hızlandığına yönelik haberler üzerine Demir, “Bize destek verme durumunda olan ülke veya firmalardan da destek alabileceğimiz, teknik işbirliği yapabileceğimizi belirttik. Çinliler görüşmek istedi, onlarla görüşüyoruz, Ruslar görüşmek isterse onlarla görüşüyoruz. Bizimle teknik anlamda işbirliği yapmak isteyen firmalara kapımız açık.” yanıtı verdi. Aynı konuda gelen takip sorusu üzerine ise Demir Hisar hava Savunma Sistemleri üzerine çalışmaların devam ettiğini, arzu edilen gelişmenin altı, yedi yıl içinde sağlanamaması halinde hazır alım seçeneğinin gündeme gelebileceğini, “o gelişme süreci devam ederken teknik olarak işbirliği yaptığımız kuruluş ile daha hızlı temine yönelik bazı faaliyetler yapılabilir” sözleriyle ifade etti.

Demir, SSM’nin geleceğe yönelik projeksiyonlarında yeni bir Ar-Ge projesine de yer verdi. Türkiye’nin bu çerçevede tilt rotor teknolojisine sahip hava platformu arayışı gündeme geldi. Demir, sunumunda “tilt rotor uçak için araştırma ve geliştirme projesi” yürütüleceğini açıkladı.

‘Milli uçakta teknik destek alabiliriz’

İsmail Demir yaptığı açıklamalarda, “Teklifini iyi gördüğümüz üç firmadan en iyisiyle görüşmelere başladık. Tasarım sürecinde tecrübemizin az olduğu konularda o şirketin tecrübelerinden istifade etmek, gerektiğinde ortak geliştirmek, gerektiğinde transfer etmek… Ana kavram bu. Süreç sonunda işbirliği yapılan konuda bize danışmanlıkta bulunacak. Belirli bir süreçte uçağın asli unsurları öne çıkacak, ondan sonra asıl prototip geliştirme safhasına geçeceğiz. 2023’ü zikrederken, şekli ortaya çıkmış tanınabilir uçağı kastediyoruz. Danışmanlık ve teknik destek sağlamadan söz ediyoruz. İmza aşaması da sonuçlanmak üzere.”

“Bölgesel yolcu uçağı, bir ülke projesi. Yani SSM’nin doğrudan önceliği ve içinde olduğu bir proje olarak adlandırılması zor ama projeyi belirili aşamalara getirdik” dedi.

İsmail Demir, FETÖ’nün savunma projelerini engelleyip engellemediğine ilişkin olarak da “Bazı projelerimizin kabul, test vesaire aşamalarında arkadaşlarımızın bazılarının anlamlandırmakta güçlük çektiği konular olmuştu geçmişte. ‘Acaba o yapılanmanın bir yavaşlatması mıdır?’ diye soruların aklımıza geldiği oluyor” diye konuştu.

Göreve hazır

‘High Tech Port by MÜSİAD’ fuarına katılan Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanvekili ve Otokar Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koç, “Milli ana muharebe tankı Altay’ın tasarım ve prototip üretimlerini başarıyla tamamladık. Seri üretim için fiyat teklifimizi verdik ve göreve hazırız. 250 adetlik ilk seri üretim için son teklif yapıldı. Düğmeye basıldığı andan itibaren seri üretime 18-22 ay içinde başlayacağız” dedi.

TSK’ya ‘Fırtına 2’ler geliyor

Fırtına Obüslerinin yeni modelinin üretimi konusunda Sakarya’nın Arifiye ilçesindeki 1’inci Ana Bakım Merkezi Komutanlığı’nda çalışmalara başlandı.

Fırtına 2 olarak adlandırılan yeni modelin atış hızı ve menzili artacak. Kara Kuvvetleri Komutanlığı’nın yeni isteklerine göre üretilecek olan obüsler daha gelişmiş sistemlerle donatılacak ayrıca obüslerin üzerinde Aselsan ürünü SARP Silah Sistemi de yer alacak. Yeni obüslerin üretimine 2017 yılında başlanılacak.

ASELSAN’dan Radar hamlesi

Savunma Sanayii Müsteşarlığı’nda (SSM) bugün düzenlenen 2.Radar Konferansı’nda ASELSAN bir açıklamada bulundu. ASELSAN balistik füzelere karşı “Çok Uzun Menzilli Balistik Füze Savunma Radarı” üzerinde çalışmaya başladığını açıkladı.

ASELSAN’ın bu çalışmasının yeni başladığı öğrenildi.

TSK’nın ihtiyaçları için bakanlık onayı yeterli olacak

Kamu İhale Kanununun ilgili maddesinde düzenlemeye gidildi. Yapılan eklemeyle, Türk Silahlı Kuvvetlerine sınır ötesinde verilen her türlü görev kapsamında yurt içinde veya yurt dışında ihtiyaç duyulan her türlü mal ve hizmet alımı ile yapım işi Milli Savunma Bakanlığınca gerçekleştirilecek. Bunun için bakan onayı yeterli olacak. Diğer kamu kurum ve kuruluşlarından da tedarik edilebilecek veya alınabilecek bu hizmetlerin kaynağı da bakanlık tarafından sağlanacak.

Böylelikle söz konusu durumlarda, Türk Silahlı Kuvvetlerinin ihtiyaçlarının en kısa sürede karşılanmasına imkan verilecek.

ASELSAN TSK’ya lazer işaretleme sistemi üretecek

ASELSAN Elektronik Sanayi ve Ticaret AŞ, Milli Savunma Bakanlığı ile “Lazer Hedef İşaretleme Sistemi” tedarikine ilişkin 62 milyon liralık sözleşme imzaladığını duyurdu.

ASELSAN Elektronik Sanayi ve Ticaret AŞ’nin Kamuyu Aydınlatma Platformunda (KAP) yer alan açıklamasında “ASELSAN ile Milli Savunma Bakanlığı arasında, Türk Silahlı Kuvvetlerinin ihtiyacı olan ‘Lazer Hedef İşaretleme Sistemi’ tedarikine ilişkin olarak toplam bedeli 62 milyon 77 bin lira tutarında sözleşme imzalanmıştır” denildi.

400 dolarlık bor 4 milyon dolarlık yakıt katkısına çevrildi

Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi ile bir savunma sanayi firması tarafından yürütülen proje kapsamında 400 dolarlık bordan minimum ton değeri 4 milyon doları bulan yüzde 96 saflıkta elementer bor ürünü elde edildi.

Türkiye’de ilk kez sanayisel ebatlarda üretilen ürün, özellikle uzun menzilli füzelerde ve uzay roketlerinde yakıt katkısı olarak kullanılabilecek.

Proje ekibinin başkanlığını yapan, üniversitenin Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mükerrem Şahin “Şimdi teknolojik yeterlilik açısından önemli bir aşamada olduğunu düşünüyoruz. Yüzde 96 saflıkta elde ettiğimiz ürün elimizde ama yüzde 99,5 saflığa çıkmak için de projemiz devam ediyor. O zaman daha yüksek katma değerler de ürünlere gidilecek” dedi.

Reklamlar

6 thoughts on “Gecen Hafta Neler Oldu? 07/11/2016-20/11/2016

  1. Bir ambargo da heckler koch firmasindan geldi. bildigim kadari ile G3, MP5 gibi bizde yaygin kullanilan silahlar HK lisansi ile MKE de uretiliyor. ayrica ithalat da yapiliyor diye biliyorum. bu ambargo bizi nasil etkiler? simdiden cevabiniz icin tesekkurler.

    Beğen

  2. Birileri Türkiye’nin bu alanda gelişmesini istemiyor, bu hep böyle oldu. Silahlı iha Bayraktar teröristleri vurdukça bu Avrupalılardan ses geldi. Devlet büyüklerimiz he daim uyanık olmalıdır.

    Aslında Türkiye’ye biraz daha zaman lazım. Bir çok projenin bitiş ve teslim süreleri 2020-2030 yılları arasına denk geliyor. İnşallah o günleri görürüz.

    Beğen

  3. abi avusturya bize ambargo uygulamış. haber linki şu: http://savunmaveteknoloji.com/avusturyadan-turkiyeye-silah-ambargosu/

    ben ciddiye bile almadım çünkü avusturya’dan tabanca, tüfek gibi son derece basit aparatlar alıyormuşuz. hatta bunları zaten halihazırda kendimiz ürettiğimiz halde niye gidip avusturya’dan aldığımızda şaibeli. MKEK, Sarsılmaz, Tisaş, KaleKalıp, Utaş gibi markalarımız aynı silahların muadillerini üretirken, bizim gidip avusturya silahı almamız zaten bir utançtı. kendi sanayimizi baltalamaktı. tam bir aptallıktı.

    benim esas merak ettiğim ve sizin bilginize danışmak istediğim, bayraktar’ın motoru. tabanca, tüfek mevzuusu basit ve önemsiz ama bu motor konusunda muadillerini üreten bir yerli sanayimiz var mı?
    bu bize ileride sıkıntı çıkarır mı?
    eğer muadil bir motorumuz yoksa, tersine mühendislik ile rotax motorunu kopyalayabilir miyiz?
    veya motoru çin’e gönderip, onlara kopyalatabilir miyiz? zira çinliler tersine mühendislikte bir harikalar.
    merak ettiğim tek konu bu abi. sizin bilginize ihtiyacım var.

    Beğen

    1. Hayir boyle bir kabiliyetimiz yok ustadim. Ilk piston pervaneli turbodizel IHA motorumuz PD170 TEI tarafindan gelistiriliyor ve 2018’de teslim edilecek. Ama 170 hp oldugu icin taktik sinif IHA’larda kullanilamaz.

      Rotax motor problem olur mu?
      Baykar Makina aciklamasina gore olmaz. http://m.c4defence.com/Gundem/bayraktar-rahat/3084/1

      Motoru Cin’de kopyalatabilir miyiz? Evet ama hem umuldugu kadar kisa surmez hem de ileride ticari problemler cikabilir.

      Beğen

      1. abi verdiğin link’te, motorun avusturya’ya ait olmadığı, kanadalı bombardier firmasına ait olduğu yazıyor. sadece üretim yeri avusturyamış. vallahi içim rahatladı.
        lakin bu firmanın avusturya’da üretim yapması bile tehlikeli. Türkiye bombardier firmasına baskı kurup, üretimi türkiye’ye kaydırmalı. veya firmayı satın almalı.
        bombardier’i uçaklarını almamakla tehdit etmeli. internetten biraz araştırdım, borajet ve pegasus’un iç hatlar uçakları bombardier’in. yani bombardier tehdide gayet açık. bu küçük motor uğruna, milyarlık pazarı kaybedecek değildir heralde.
        bu motor mutlaka türkiye’de üretilmeli. bizde avusturya ile muhattap olmaktan kurtulmalıyız.

        Beğen

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s