Gecen Hafta Neler Oldu? 19/09/2016-25/09/2016

TEI İLERİ İMALAT TEKNOLOJİLERİ BİNASI AÇILIŞ TÖRENİ YAPILDI

TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş. (TEI), Eskişehir’deki yerleşkesinde “İleri İmalat Teknolojileri Binası”nı düzenlenen törenle açtı.

İnşaatına 2015 Eylül ayında başlanan ve bugün açılışı yapılan İleri İmalat Teknolojileri Binası’nda dünyada en çok terci edilen yeni nesil ticari uçak motoru olan LEAP motoruna ait kompresör blisk parçaları üretilecek. TEI, bu yatırım ile ana üretici GE ile birlikte LEAP motoruna ait kompresör blisk parçalarının üretimini yapan dünyadaki iki tesisten biri durumuna geldi.

Törene katılan Milli Savunma Bakanı Fikri Işık, “Kendi insansız hava araçlarımız için yüzde yüz kendi mallarımız olan dizel motoru ürettik. Şimdi yeni hedefimiz bütün dünyaya satacağımız, başkasının kısıtlamasına tabi olmayan, bize ait olan bir yerli uçak motorudur. Önümüzdeki 5 yıl içerisinde Türkiye kendi yerli uçak motorunu yapacak” şeklinde konuştu.

COBRA II İÇİN İLK İHRACAT ANLAŞMASI

Yurtiçinde başarıyla hizmet veren Cobra II, ihracat pazarlarından da ilgi görüyor.

Cobra II için ilk ihracat sözleşmesi bir Güney Asya ülkesi ile imzalandı. Araçların Birleşmiş Milletler Barış Gücü operasyonlarında görev alması planlanıyor.

OTOKAR ARAÇLARI ÇÖL TESTLERİNDE KULLANICILARDAN TAM NOT ALDI

Otokar’ın Arma 6×6, Kaya II, Cobra II ve Cobra araçları, Kuzey Afrika ve Körfez bölgesi ülkelerinde kullanıcılarla birlikte test edildi.

Zorlu çöl koşullarında hareket kabiliyeti ve canlı atış testlerinin icra edildiği faaliyetlerde, Otokar tasarımı araçların sıcak iklim ve coğrafi koşullara uygunluğu kanıtlandı.

Araçların dayanıklılık testlerinde gösterdikleri yüksek başarı, testleri gerçekleştiren ülkeler tarafından da takdir edildi.

SSM, EGM Zırhlı Kamyonet ve Binek Araçlar Projesi İhale İlanı’nı Yayımladı

Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM), 20 Eylül’de İnternet sitesinden, Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM) Zırhlı Kamyonet ve Binek Araçlar (ZKBA) Projesi İhale İlanı’nı yayımladı.

Proje kapsamında; EGM’nin ihtiyacı olan gizli zırhlı arazi kamyonetlerinin ve zırhlı binek arazi araçlarının tasarımı, geliştirilmesi, testleri, kalifikasyonu ve seri üretimi ile entegre lojistik destek (ELD) faaliyetleri gerçekleştirilecek.

SSM, KKU-2 Projesi TÇD’si için Teklif Verme Süresini Uzattı

Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM), 21 Eylül’de İnternet sitesinden yaptığı açıklamayla, Komuta Kontrol Uçağı (KKU-2) Projesi Teklife Çağrı Dosyası (TÇD) için teklif verme süresinin 31 Ekim saat 15.00’a kadar uzatıldığını duyurdu.

Hürkuş takla attı!

Test Pilotu Murat Özpala yönetimindeki Hürkuş uçuş testleri kapsamında ‘loop’ olarak adlandırılan ‘takla’ hareketini başarıyla gerçekleştirdi.

Türk Hava Kuvvetleri için imal edilecek 15 adetlik askeri eğitim uçağı Hürkuş B’nin üretimi devam ediyor. 5 bin 500 parçadan oluşan ve tüm mühendislik hesapları TAI mühendisleri tarafından yapılan 3.5 ton ağırlığındaki Hürkuş ile gece ve gündüz görev yapılabilecek. Hürkuş sahip olduğu 1600 beygir gücündeki motor ile saatte 648 km hıza, 35 bin 500 feet irtifaya (10 bin 820 metre) yüksekliğe çıkabiliyor. Sayısal kokpite sahip ilk Hürkuş B’nin 2018 yılında Hava Kuvvetlerine teslimatı planlanıyor.

Ankara’da ne tank ne savaş uçağı ne de helikopter göreceğiz

Milli Savunma Bakanı Fikri Işık, yaptığı açıklamada, bakanlık olarak hain darbe girişiminin ardından askeri birliklerin şehir dışına taşınmasını tamamladıklarını vurguladı.

FETÖ darbe girişiminin ardından Başbakan Binali Yıldırım tarafından kapatılacağı belirtilen Başkentteki 4. Ana Jet Üs Komutanlığı, Hava Kuvvetleri Komutanlığınca yapılan düzenlemeyle yedek meydan statüsüne düşürülmüş, bünyesindeki filo komutanlıkları lağvedilmişti. Komutanlığın adı ise Mürted Hava Meydan Komutanlığı olmuştu.

Düzenleme kapsamında komutanlıktaki savaş uçakları da Ankara’dan gönderildi. 141. Filo Komutanlığının lağvedilmesinin ardından 12 F-16 savaş uçağı geçici olarak Konya’ya gitti. Lağvedilen bir diğer filo olan 143. Filo Komutanlığındaki 17 uçak da geçici olarak Konya’ya nakledildi. Uçaklar 5. Ana Jet Üs Komutanlığındaki pist bakımı bitince gerçek konuş yeri olan Merzifon’daki 151’inci ve 153’üncü filo komutanlıklarına gönderilecek. Merzifon’daki çalışmaların kasım ayının başında tamamlanması planlanıyor. 142. Filo Komutanlığına ait 16 F-16 da 113. Filo Komutanlığında görev yapmak üzere Eskişehir’e intikal ettirildi.

Öte yandan Eskişehir’deki 111. Filo Komutanlığında görevlendirilen 11 F- 4E/2020 uçağı da düzenleme kapsamında Malatya’dan nakledildi.

Ayrıca 15 Temmuz’daki darbe girişimi sırasında birçok hedefi vuran askeri helikopterlerin kalktığı Kara Havacılık Komutanlığından da askeri hava araçlarının taşınmasına başlandı.

Bu kapsamda genel maksat ve taaruz helikopterlerinin bir bölümü komutanlıktan nakledildi. Aralarında yerli üretim ATAK helikopterinin da bulunduğu 11 helikopter Malatya’daki komutanlığa gönderildi.

Aralarında pervaneli eğitim uçaklarının da bulunduğu 180 hava aracının komutanlıktan nakledilmesi planlanıyor.

Reklamlar

4 thoughts on “Gecen Hafta Neler Oldu? 19/09/2016-25/09/2016

  1. Abi komuta kontrol uçağı, awacs uçağı mı? google’a komuta kontrol uçağı yazdım, awacs’ı açtı. biz de zaten 4 tane awacs benzeri uçak vardı(doğu, batı, kuzey, güney adında) yeni bir tane daha mı alacağız acaba?

    bir de abi lisans altı ürettiğimiz silahlar tamamen bizim mi oluyor yoksa halen amerika, avrupa’nın söz hakkı var mı? bize ”üretmeyin artık” deme hakları var mı?

    ayrıca abi, eğer hristiyanlar ve yahudiler birleşip bize saldırırsa, onlara karşı koyacağımız güçlü silahlarımız var mı? çünkü amerika bize saldırıp ülkemizi bölmek istiyor. pkk ve pyd’yide silahlandırıp öncü kuvvet olarak üstümüze salıyor. malesef devletimiz tehlikenin farkında değil.
    o kara gün geldiğinde, düşman tüm kini ve öfkesi ile üzerimize hücum ettiğinde, onlara dünyanın kaç bucak olduğunu gösterecek gizli silahlarımız var mı veya üretilecek mi?
    kafa mı yastığa rahat koyup yatabilmek için kalbimi ferahlatacak bir umuda ihtiyacım var abi.

    Beğen

    1. Ustadim,

      Bunlar AEW&C ucaklari degil, daha kucuk ucaklar. O amacla kullanilmayacaklar.

      Lisans alti urunlerin sozlesmede tersine bir madde yoksa imalati sozlesmedeki adetlere ulasana kadar engellenemez. Ancak 3. taraflara satisina izin verilmemisse o konuda bir sinirlama olabilir sadece, bu da kendi kullanimimizi ilgilendirmez.

      Kimin saldiracagina bagli. Kuresel guclerinkine denk silahlarimiz yok elimizde. Ancak savasta tek belirleyici faktor silah degildir. Nukleer, biyolojik, kimyasal toplu imha silahlarini konunun disinda tutuyorum tabii.

      Tek kabiliyetim bilgim dahilindeki gercekleri soyleyebilmek. Kalbinizi ferahlatmak ise gercekleri bilip mumkun oldugunca gerekli tedbirleri almakla olur. Once tedbir, sonra da tevekkul.

      Beğen

  2. Arma 6×6 gibi araçları neden arazide pek göremiyoruz? Yani kullanılmıyor pek.. Daha çok Kirpileri kullanıyoruz personel sevkiyatı yaparken ama Ruslar bu iş için daha çok btr türü araçları kullanıyor.

    Ustadım bu siteye bak belki hoşuna gider.

    militaryfactory.com

    Beğen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s