Gecen Hafta Neler Oldu? 22/08/2016-28/08/2016

Türk malı kamikaze İHA’lar geliyor

Savunma Sanayi Müşteşarlığı’nın yaptırdığı “kamikaze İHA” özellikle Güneydoğu’daki terörle mücadelede kullanılacak. 5 yerli firmanın çalıştığı ve şu anda testlerin yapıldığı projenin 3 ay içerisinde tamamlanması ve İHA’nın kullanıma hazır hale gelmesi planlanıyor.

Üzerinde çalışılan Kamikaze İHA iki farklı şekilde olacak. Bunlardan birincisi sırt çantasında taşınabilecek büyüklükte tasarlandı ve daha çok açık alanlarda kulllanılabilecek. Tablet aracılığıyla uzaktan kumanda edilebilecek olan İHA ya hedefe çarpacak ya da üzerinde kendini patlabilecek.

İkinci küçük İHA ise daha çok meskun mahalde kullanılacak. Drone (Quadcopter) şeklinde olacak kamikaze İHA yine uzaktan kumanda ile çatışma alanlarında kullanılabilecek. Kamikaze İHA’ların 6 kilometre civarında menzili olacağı öğrenildi. Her iki İHA’da termal kamerelarla görerek saldırı yapabilecek

Daha küçük olacak İHA’ların önüne 900 gram tnt yerleştirilebilecek. Bu İHA’lar da düşmanı hem görüp hem de saldırı yapabilecek. Yanlış yere gitmesi ve kontrolden çıkması halinde ise kendini patlatmamasına yönelik kontrollü iptal da olacak.

Askeri gemi ihracatında tam yol ileri

STM Genel Müdürü Davut Yılmaz, “Çinliler çok ucuz fiyatlarla projeleri alıyorlar ve ciddi finans sağlıyorlar. Pakistan burada işin kalitesine önem verdiği için bu proje kapsamında Çinlileri tercih etmedi. Bizimle devam etti. Şu anda o kadar memnunlar ki 1-2 ay önce aldığımız Denizaltı Modernizasyon İhalesi’ndeki en büyük faktör bu proje oldu. Çünkü bu proje zamanından önce, bütçesinde tamamlandı, işin kalitesi çok çok iyi. Pakistan Deniz Kuvvetleri bundan çok memnun kaldığı için denizaltı projesi Fransızlar karşısında bizde kalmış oldu.”

MİLGEM’in ihracatına yönelik çalışmalara ilişkin de bilgiler veren Yılmaz, “Bu yıl içerisinde güzel bir haber vermeyi umut ediyoruz. Kesin değil ama 2 ülkede çok güzel gelişmeler oldu, çok güzel adımlar attık. Bu yıl içerisinde bunlardan en az bir tanesini sonuçlandırmak istiyoruz. Aşmamız gereken bazı konular var, onları aşmaya çalışıyoruz. İnşallah bu yıl içerisinde MİLGEM Projesi ile ilgili güzel bir haber vermeyi bekliyoruz.” dedi.

Türksat 5A ve 5B için ihaleye çıkılıyor

Uydu çalışmaları hakkında bilgi veren Ulaştırma, Denizcilik ve haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Türksat 5A ve 5B’nin ihalelerinin önümüzdeki aylar içinde tamamlanacağını açıkladı. Bakan Arslan, “Önümüzdeki 1,5-2 ay içinde ihaleler tamamlanıp yıl sonuna kadar sözleşmeler imzalanacak. Hedef, 2023’te 10 uyduya sahip ilk 10 ülke içinde yer almak” diye konuştu.

İhalenin tamamlanmasının ardından ilk olarak Türksat 5A uydusunun 2018 sonunda fırlatılması öngürülüyor. Bunu 2019 yılında Türksat 5B izleyecek.

Türkiye’de imal edilecek ilk yerli uydu olan Türksat 6A’nın 2019’da tamamlanması ve uzaya gönderilmesi öngörülüyor. İmalatta TAI’nin yanı sıra yerli şirketler de görev alıyor. Finansman konusunda da yerli imkanlar kullanılıyor.

SSM, Çok Maksatlı Açık Deniz Römorkörü Tedariki Projesi için ihale açtı

Savunma Sanayi Müsteşarlığı (SSM), Çok Maksatlı Açık Deniz Römorkörü Tedariki Projesi için ihale açtı.

SSM’nin internet sitesinde yayınlanan ilana göre, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı’nın ihtiyacına yönelik olarak, barışta yangın, müsademe, karaya oturma, arıza yaparak kendi imkanları ile seyir yapamayacak durumda olan gemiler ile harpte hasara uğrayacak gemileri açık denizlerde yedekleyecek, açık deniz atış eğitimlerinde hedef yedekleme görevlerini icra edebilecek, gemi yangınlarına müdahale edebilecek, torpido atışlarında hedef gemisi görevini icra edecek ve torpidoların denizden alınmasını sağlayacak, şamandıraların bakım-tutum ve onarım faaliyetlerini yapacak, dalış görevlerinde dalış destek platformu işlevini sağlayacak imkan ve kabiliyetlerinin geliştirilmesi maksadıyla 3 adet Çok Maksatlı Açık Deniz Römorkörü tedarik edilecek.

Teklife Çağrı Dosyası (TÇD) 6 Eylül saat 17:00’ye kadar SSM Deniz Araçları Daire Başkanlığı’ndan temin edilebilecek.

Teklif sunma son tarihi 29 Aralık 2016 saat 17:00 olarak belirlendi.

TSK mayınları ‘TAMKAR’ ile temizliyor

Suriye’nin kuzeyine yönelik Fırat Kalkanı Operasyonu kapsamında Türk Silahlı Kuvvetleri mayınlı bölgeleri TAMKAR Mayınlı Sahalarda Geçit Açma Sistemi ile temizliyor.

Araçların mayınlı sahalarda güvenli geçişi için kullanılan sistem römork üzerine yüklü olup, herhangi bir zırhlı araçla çekilebiliyor. MKEK ürünü sistem, 400 kg ağırlığındaki C4 patlayıcıyı bir roket aracılığı ile 200 metre ileriye fırlatarak mayınlı araziyi temizliyor.

Reklamlar

5 thoughts on “Gecen Hafta Neler Oldu? 22/08/2016-28/08/2016

  1. Çok güzel bir site, ayrıca üye olmadan hızlıca yorum yazabilme imkanı da çok hoş olmuş 🙂
    Ben bir termal görüntüleme sistemleri hastasıyım 🙂 Aselsan CATS flir vs Aselsan 300T yapabilir misin ? Aralarındaki fark sadece ağırlık farkı mı? Ve Aselsan CATS seri üretime geçince, Atak helikopterlerine entegre edilecek mi? Yoksa sadece Anka-S de mi kullanılacak?

    Beğen

  2. Teröristlerin pusu kurduklarında askerimizin ateşin nerden geldiğini anlayamaması, Teröristlerin dağlık ve kayalık sarp alanlarda rahat gizlenmesinden dolayı maalesef pusuya karşılık verilemediği YouTube da izlediğimiz videolardan görünüyor. Bu kamikaze IHA lar ucuza mal edilip çokça üretilip doğu ve güneydoğuda her birliğe ulaştırılmalı diye düşünüyorum. Acaba bunların direk canlıyı bulup üzerine gideni var Mıdır? Yani çatışma esnasında havaya 10 20 tane neyse salıcaksınız (askerleri ayırt eden bir sistem olmak şartı ile) hedefleri kendi bulup (ısıya veya başka bir algılama ile) üzerine gidebilir mi?

    Beğen

    1. Ustadim,

      Amerikan filmleri haricinde henuz o kadar ileri bir teknoloji soz konusu degil.

      Ancak IHA, operatore goruntu gonderdigi icin zaten operator gorerek yonlendiriyor. Yani sizin dediginizi operator yapiyor

      Beğen

  3. abi amerikalıların MV-22 Osprey diye hem uçak hem helikopter olan bir araçları var. hem uçak gemilerinde personel ve kargo taşımacılığı için kullanıyorlar hem de askeri amaçlar için kullanıyorlar. şimdi aynısını Agusta Westeland firması AW-609 Tiltrotor adıyla yaptı. tek farkı Agusta’nın yaptığı sivil amaçlarla kullanılmak için yapılmış. Acaba biz kargo helikopteri konusunda bu uçak helikopterlerin teknoloji transferini alabilirmiyiz? amerikalılar vermez malum ama belki Agusta Westeland’tan alabiliriz. zira kendileriyle T-129 Atak’ta beraber çalışmıştık. belki bunda da çalışabiliriz. Boeing CH-47 Chinook olayı arap saçına döndü. yıllarca beklettiler vermediler. sonra verdiler ama onuda geciktirdiler. zaten bir teknoloji transferi söz konusu olmadığı için alsak bile arızalarıyla veya başka hallerde yine amerikanın kapısında yalvarmak zorunda kalacağız. ama bu uçak helikoplerlerin teknoloji transferini gerçekleştirme durumunda, hem kendimiz üretiriz hem de kargo helikopteri ihtiyacımızı gideririz. ayrıca bunlar uçak olarakta kullanıldığı için daha hızlı ulaşım da sağlıyacaklardır. abi siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? böyle bir teknoloji transferi mümkün olur mu? veya bizim(MSB) böyle bir ihtiyacı var mı? bu konuya sıcak bakılır mı? uçak helikopterler sizce kullanışlımıdır? CH-47 ile uğraşmaktansa AW-609 ile anlaşmak ve biraz geliştirip askeri ve kargo taşımacılığına uygun hale getirmek daha mantıklı değil midir?

    Beğen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s