Kazakistan Cin Uretimi Silahli IHA Aliyor

Kazakistan’in baskenti Astana’da duzenlenen ve 2-5 Haziran 2016 tarihleri arasinda acik olacak KADEX 2016 fuarinda, Cin devlet kurulusu CAIG de urunlerini sergiledi.

CAIG yetkilileri tarafindan yapilan aciklamaya gore, Kazakistan Savunma Bakanligi, Wing Loong IHA siparisi verdi. Siparis adedi aciklanmadi.


Wing Loong, 1.200 kg agirliginda, 14 m kanat acikligina sahip, 9 m boyunda bir urun.

MALE sinifindaki IHA, azami 20 saat havada kalabiliyor. Azami 280 km/h hiz yapabilen IHA’nin azami faydali yuku 200 kg., azami menzili 4.000 km, azami irtifasi da 5 km.

Istihbarat, gozetleme, kesif gorevlerini yerine getirmemin yani sira 2 silah istasyonu ile silahli gorevler de ifa edebiliyor.

Uydu iletisim anteni, lazer isaretleyici ve EO/IR FLIR ekipmanlarindan.

Fiyatinin 1 milyon USD civarinda oldugu tahmin ediliyor.

Kazakistan envanterinde bu IHA’lardan iki adet oldugu iddialar arasinda.

Ote yandan MALE sinifi IHA’miz Anka’nin; azami kalkis agirliginin 1.600 kg olmasi, 23.000 feet’te 18 saat gorev yapabilmesi, azami faydali yuk kapasitesinin 230 kg olmasi ve 205 km/h hiz yapmasi hedefleniyor.

7 thoughts on “Kazakistan Cin Uretimi Silahli IHA Aliyor

  1. şöyle bir kaynak var 12 adet bayraktar tb-2 için 45 milyon dolar ödemişiz. bunu ya bir konuşmasında haluk bayraktar açıklamıştı,yahut bir yerden okumuştum.kaldıki abd den alamadığımız raptor silahlı iha için 1 adedine 75 milyon dolar fiat biçmişti.internetten açık kaynaklarda var bu fiatlar az araştırmayla bulunuyor. selamlar.

    Beğen

    1. O urunlerin fiyatlarini ben de biliyorum.

      Wing Loong’un fiyatini biliyor musunuz?

      Itiraz ettiginize gore Wing Loong’un fiyatini bilerek itiraz ettiginizi kabul ediyorum. Oyle degil mi yoksa?

      Beğen

  2. hocam 1 milyona ancak model uçak alırsın.keşif gözetleme yapan iha lar bile6-7 milyon dolara maloluyor.

    Beğen

    1. Ustadim,

      1) Hangi ulkenin IHA’lardan bahsediyoruz?

      2) Sizin soylediginiz fiyatlara YKI, yedek parca, egitim, vs dahil ihrac fiyatidir muhtemelen. Bu ise Cin Halk Kurtulus Ordusu icin gecerli, tek bir ucak icin verilen fiyat. Sistem fiyatindan adede bolunerek bulunan bir fiyat degil.

      3) 3,5-4 milyona turbofan motorlu egitim ve hafif saldiri ucagi K-8 satarlarken bu fiyatin cok hatali degil, biraz hatali oldugunu dusunurum ben.

      4) Yaniltmak icin boyle bir fiyat veriyorlar diyelim. Uzerine bir miktar daha eklesek de cok uygun fiyatli oldugu olgusunu degistirir mi?

      5) Yine de “Fiyatinin 1 milyon USD civarinda oldugu tahmin ediliyor.” dedim kendim capraz kontrol edemedigim icin.

      Tum bunlara ragmen guvenilir bir kaynaktan bana farkli bir fiyat verebilecekseniz degistirmekten memnun olur ve size pesinen tesekkur ederim.

      Beğen

    1. Okudugum kaynakta boyle diyordu ustadim.

      Ne yazik ki Cin ve Rus urunlerinde cok fazla dogrulayabilecegimiz capraz acik kaynak olmadigindan biraz mantikli gelirse dogru kabul ediyoruz.

      Beğen

Bir Cevap Yazın

