Gecen Hafta Neler Oldu? 09/05/2016-15/05/2016

Karayel’in Test Atisi Basarili

Org. Akar’ın verdiği bilgiye göre, silahlı İHA üretimine ilişkin çalışmalar iki grup tarafından yürütülüyor. İki şirketin yaptığı denemelerde son derece başarılı sonuçlar elde edildi.

Akar, görüş gücü ve manevra kabiliyeti ile ilgili denemeleri süren silahlı İHA’ların çok yakın bir tarihte kullanılmaya başlanacağı bilgisi paylaştı.

Akar, denemeler bittiğinde hızla üretime geçileceğini ve bunların peyderpey sisteme sokulacağını da kaydetti.

L-UMTAS Teslimatlari Basliyor

Lazer arayici baslikli L-UMTAS’in gelistirme ve kalifikasyonlari 2015’te tamamlandi.

Fuze, T-129 Atak’tan kara hedeflerine, SH-60 Sea Hawk’tan da deniz hedeflerine karsi test edildi ve kabiliyetlerini kanitladi.

L-UMTAS uretimi basladi ve teslimatlar 2016 yili icerisinde yapilacak.

Roketsan Teber Gudum Kiti Seri Uretimi Icin Vites Buyutuyor

Roketsan, F-16 Blok 40 uzerinde, Teber Gudum Kiti kalifikasyonlarini ve ucus testlerini tamamladi. 2016 yili icerisinde seri uretimi yapilacak.

Bir Roketsan yetkilisi entegrasyon ve sertifikasyon calismalarinin neredeyse tamamlandigini, lazer gudumlu varyantin 2016 yili 3. ceyreginde seri uretimine baslanilmasi icin hazirlanildigini ve teslimlerin 2016 yili sonunda baslamasini planlandiklarini soyledi.

Yetkili, Teber ile, NATO savas ucaklarindan (ozellikle) Dogu Avrupa Mig-29’larina kadar genis bir pazari hedeflediklerini bildirdi.

Aselsan Urdun’de Al-Wahsh ZPT Icin Silah Gelistiriyor

Urdun’de gerceklestirilen Sofex 2016’da KADDB (King Abdullah II Design and Development Bureau) tarafindan gelistirilen Al-Wahsh 4×4 ZPT’nin lansmani yapildi.

Sergilenen urunlerden bir tanesi de Aselsan’in 4’lu Tanksavar Fuze Lanceri ve ona entegre 7.62 mm makinali tufek iceren sistemi idi. Arac tavaninin her kosesinde de elektrik kumandali 4’lu sis havani lancerleri bulunmakta.

KADDB aciklamasina gore, arac tamamamlanmis durumda ve siparis verilirse uretime baslanabilir.

Aselsan Urdun’de Mini IHS Icin Urun Gelistiriyor

Urdun’de gerceklestirilen Sofex 2016’da KADDB (King Abdullah II Design and Development Bureau) tarafindan gelistirilen 3 adet IHA da sergilendi.

Bunlardan biri olan mini IHS’yi KADDB ve Aselsan birlikte gelistiriyor. IHS, 8 kg agirliginda olup 15 km operasyonel yaricapa ve 120 dakika dayanima sahip. Moduler tasarimi sayesinde, gunduz ve gece sensorleri gibi farkli faydali yukler sahada hizlica degistirilebiliyor.

Göktürk-2 Uydusu, Üçüncü Kez Çarpmadan Kaçınma Manevrası Gerçekleştirdi

Hava Kuvvetleri Komutanlığı, 11 Mayıs’ta yaptığı açıklamayla, komuta-kontrolü Hava Kuvvetleri Komutanlığı tarafından yapılmakta olan, Göktürk-2 uydusunun, üçüncü kez uzayda çarpışmayı önleme amaçlı kaçınma manevrası icra ettiğini duyurdu.

Çin Halk Cumhuriyeti tarafından, 1999 yılında, meteoroloji uydusu olarak uzaya gönderilen Fengyun-1C DEB isimli uzay cismi, uydu imha testi kapsamında, 2007 yılında Çin Halk Cumhuriyeti tarafından füze ile vurulmuştu. Uzaydaki yörüngesinde hareketine devam eden bu uydunun bir parçası ile çarpışmayı engellemek amacıyla, 27 Nisan tarihinde Türkiye saati ile 08.50’de Göktürk-2 uydusunun itki sistemi ateşlenerek çarpışmadan kaçınma manevrası uygulandı.

Yeni Nesil Hafif Zırhlı Araç Güç Grubu Geliştirilmesi Projesi Teklif Degerlendirmeleri Basladi

Yurt içi mevcut imkan ve kabiliyetlerin azami derecede kullanılması ve ihtiyaç duyulması halinde yurt dışından teknik destek alınması suretiyle, Yeni Nesil Hafif Zırhlı Araçta paletli konfigürasyonda kullanılması planlanan güç grubunun özgün olarak tasarımı, geliştirilmesi, prototip üretimi, test ve kalifikasyonu kapsamında 22 Nisan 2016 tarihinde alınan teklifler değerlendirilmeye başlandı.

Projeye; BMC Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş., FNSS Savunma Sistemleri A.Ş. ve HEMA Endüstri A.Ş. teklif vermişlerdi.

 

Reklamlar

6 thoughts on “Gecen Hafta Neler Oldu? 09/05/2016-15/05/2016

  1. DO-328 ucagının bütün hakalarını ellinde bulunduran 328 Design GmbH firmasını bizim adımıza SNC firmasına aldırılması baştan hata idi. SNC ile tam mutabakat sağlanmadan secim öncesi afişe edilmesi ikinci büyük hata oldu. 328 Design GmbH firması ile TAİ, DO-328 üretimi yapabilirdi. SNC firmasının TAİ kadar üretim tesisi ve tecrübesi de kesinlikle yok. SNC ilk iki ucagı zaten almanyada üretmeyi düşünüyordu. SNC firmasının parasını verin 328 Design GmbH alınsın. STM öncülüğünde; TAİ ve 328 Design GmbH ile devam edelim. SNC’a ucagın amerika kıtası satış temsilciliği ve parca üretimi verelim.

    Beğen

    1. Ustadim,

      Zaten SNC ile en buyuk gorus ayriligi uretim yeri ve yerli katki payi konusunda cikti. Ancak henuz resmi olarak vazgecildigine dair bir aciklama da yapilmis degil.

      Ote yandan Ukraynali Antonov firmasi ile de flort ediyoruz.

      Beğen

  2. http://www.kokpit.aero/ortak-ucak-icin-imza?filter_name=ukrayna

    Bu konuda ne düşünüyorsunuz ? Trjet’in karşılamasının düşünüldüğü tipte uçakların alımında anlaşılmış burdan TRJET’in rafa kalktığını düşünüyorum ben, Trjet sitesi açılmış gördüm ama Türkçeye çevirme zahmetinde bile bulunulmamış.

    Açıkcası TFX de böyle birşey olmaz inşallah.
    Ukrayna ile çeşitli projelerin artıyor olmasıda güzel bence, parasını vermemize rağmen satılmayan silahları düşününce güzel gelişmeler.

    Beğen

    1. Ustadim,

      SNC ile yerlilik orani ve uretim yeri konusunda anlasmazliklar oldugunu biliyorum, ancak tamamen bittigini duymadim.

      Icerigini henuz bilmemekle birlikte, lehimize olacak sartlarda, Antonov firmasi ile her turlu isbirligine cok sicak bakiyorum. Bize cok sey katacagina inananlardanim.

      Riski bolusturme ve urun cesitlendirme acisindan, insan kaynagimiz yeterli ise (ki isbirligi yontemine bagli bir konudur) ve finansal acidan da mumkunse iki projenin birlikte devam etmesinin de taraftari olabilecegimi rahatlikla soyleyebilirim.

      Beğen

  3. Al Wash 4×4’te olduğu gibi bizim STA’larımızda da 7,62 ve 12,7 mm insansız kuleler kesinlikle olmalı. Hatta Cirit bile olmalı. Sadece tanksavar taşıyan bir araç yakınına sızan teröristlere karşı etkili olamaz. FNSS STA ihalesi için KAPLAN aracını sadece tanksavarla tanıtmıştı. Böyle olmamalı. Simetrik ve asimetrik savaşın birleşerek artık hibrit bir hal alan savaş ortamında bahsettiğim tedbirler şart. Cobra, Ejder gibi araçlarda zaten var ama diğer araçlarda da olmalı. Sakarya, Kasırga gibi sistemlerde kamyonun kafasında insanlı silahlar var ama bunlar da ASELSAN’ın insansız sistemleriyle donatılmalı. AKKOR da tamamlandığında kullanım alanının oldukça genişleyeceğini düşünüyorum. Belki de savaş ortamının her platformunda asimetrik tehditler günümüz şartlarında hesaba katılmalı diye düşünüyorum bilmiyorum siz bu konuda ne düşünüyorsunuz.

    Beğen

    1. Mesela hemen bir örnek aklıma geldi. Olayı hatırlatayım. Fırtına’nın vurulması. Tekrar anlatmaya gerek yok. Fırtına’nın üzerinde 7,62 veya 12,7 mm ve Cirit podu olmalıydı bence. Fırtına yakına sızan o teröristlere karşı çok savunmasızdı.

      Beğen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s