I Sinifi Firkateyn

Adlandirma

Milgem projesi, baslangicta, 12 adet korvet olarak planlanmaktaydi.

Cok cesitli degisimler gecirdikten sonra, 2014 yilinda, Deniz Kuvvetleri Komutani (DzKK) tarafindan, Ada Sinifi Korvet’lerin 4 adet olacagi, 4 adet de I Sinifi Firkateyn insa edilecegi aciklanmistir. Firkateynler icin ayni zamanda MILGEM 5-6-7-8. gemileri de denilmektedir.

DzKK.ligi bu karari ile Akdeniz, Karadeniz, Güney Afrika, Aden Körfezi gibi sularda icra edilen görevlerde edinilen tecrübenin de katkısı ile gemilerin seyir menzillerinin artırılması ve daha fazla sayıda satıhtan havaya güdümlü mermi entegrasyonunu hedeflemiştir. Gemilerin insasinda Milgem altyapisi kullanilacak ve dusuk radar kesit alanina sahip (stealth) olacaktir.

Adlandirma ve borda numaralari asagidaki gibi olacaktir:

•TCG Istanbul (F-515)

•TCG Izmir (F-516)

•TCG Izmit (F-517)

•TCG Icel (F-518)

Ihale ve Sozlesme Sureci

Proje adi: MİLGEM Beşinci Altıncı Yedinci ve Sekizinci Gemileri Tedariki Projesi

Kapsam: DzKK.liginin ihtiyacına yönelik olarak, suüstü harbi, denizaltı savunma harbi, hava savunma harbi, keşif ve karakol görevlerini icra etmek maksadıyla 4 adet MİLGEM Gemisi tedarik edilmesi.


Haziran 2015’te alinan Savunma Sanayi Icra Komitesi (SSIK) karariyla ilk geminin Istanbul Tersanesi Komutanligi’nda insa edilmesine karar verilmistir.

Diger 3 gemi ise ozel sektorde insa edilecektir. Bu 3 adet gemi icin 27 Temmuz 2016’da Teklife Cagri Dosyasi (TCD) yayinlanmistir.

5 Agustos 2016 tarihi itibariyle TCD’yi teslim alan firmalar asagidakilerdir:

1. Anadolu Deniz İnşaat Kızakları San. ve Tic. A.Ş. (ADIK)

2. Dearsan Gemi İnşaat Sanayii A.Ş.

3. İstanbul Denizcilik Gemi İnşa San. ve Tic. A.Ş. (Istanbul Tersanesi)

4. Rmk Marine Gemi Yapım Sanayii ve Deniz Taşımacılığı İşletmesi A.Ş.

5. Sedef Gemi İnşaatı A.Ş.

6. Sefine Denizcilik Tersanecilik Turizm San. ve Tic. A.Ş.

7. Selah Makine Gemicilik ve Tic. A.Ş.

Son teslim tarihi olan 30 Kasim 2016’da asagidaki firmalar tekliflerini teslim etmislerdir:

1. Dearsan Gemi İnşaat Sanayii A.Ş.

2. ADIK-Istanbul Tersanesi-Sedef Ortak Girisim Grubu

Mart 2017 itibariyle henuz kazanan belirlenmemistir.

Insa ve Teslim

Insa suresi: Kesin is programi henuz aciklanmamakla birlikte 2017 yilinda insasi baslayacak ilk geminin 2021’de tamamlanmasi planlanmaktadir.

Hizmete giris: Gemilerin 2021 yilindan baslayarak, her yil 1 tane olmak uzere, 2024 yilina kadar hizmete girmesi planlanmaktadir

Ilk sac kesim toreni: 19 Ocak 2017

Gemilerin, Yavuz Sinifi Firkateynlerin yerini almasi planlanmaktadir.

Maliyet

300 Milyon USD/adet*

Proje milli kaynaklardan finanse edilecektir.


Ozellikler

Genel Ozellikler:

•Boy: 113,2 m

•Genislik: 14,4 m

•Tam yuk deplasman: 3.000 ton

•Hiz: 29+ knot

•Menzil: 6.000 nm (~11.112 km)*

•Personel sayisi: 125*

Silahlar*:

•2 adet 8’li kanisterde azami 16 adet Atmaca (Yetismezse RGM-84L Harpoon Blok II) gemi, suüstü ve deniz kiyisi hedefleri icin fuze

•16 hucreli Mk41 VLS ile kullanilacak azami 64 adet RIM-162 ESSM (16 adet Quad Pack-4’lu) orta menzilli (azami 50 km, 25 km etkili menzilli) hava savunma fuzesi

•Phalanx Mk-15 Blok 1B Baseline 2 CIWS, azami 3,5 km etkili menzilli yakin hava savunma sistemi

•Leonardo Oto 76/62 Super Rapid (SR), 8-40 km menzilli DART ve Vulcano gibi gudumlu mermiler de kullanabilen, yuzey hedeflerine karsi ve hava savunma icin 76mm bas topu

•2 adet 324mm Mk-32 uclu torpido lanceri (Mk 46 Mod 5 torpido)

•2 adet 25 mm Aselsan STOP UKSS

•1 adet Sikorsky S-70B Seahawk helikopter

IDEF’15 Fuarinda Aciklanan Eski Veriler

Sensorler ve Yonetim Sistemi*:

•3 Boyutlu arama radari: Smart-S Mk-2

•Atis/Aydinlatma radari: STING EO Mk2

•Sonar: TBT-01 Yakamoz

•Iletisim: SatCom, GPS, LAN, IFF, Link 11, Link 16

•Seyrusefer: ALPER LPI Radar, ECPINS-W, ECDIS/WECDIS

•IPMS: Yaltes EPKIS

•E/O Direktor: Aselflir 300D

•IRST: Aselsan PIRI KATS (Kizilotesi Arama ve Takip Sistemi)

•Savas Yonetim Sistemi: Genesis ADVENT SYS

Elektronik Harp ve Aldatma*:

•ED: Aselsan ARES-2N

•Torpido Karsi Aldatma Sistemi: Aselsan HIZIR

•Digerleri: Laser/RF Sistemleri, ASW Jammer, DG

Tahrik Sistemi*:

•Ana makineler: 2 adet, her biri 5.766 bg, MTU 200V4000M93L dizel makine + 1 adet LM2500 gaz türbini (CoDAG)

•Sevk Sistemi: 2 adet Escher-Wyss Controllable Pitch Propeller

Guc Sistemi*:

•4 adet 600 kW dizel jenerator

Diger*:

•20 ton JP5 helikopter yakiti

•Havadan yakit ikmal kabiliyeti

•Helikopter pisti ve hangari

Aciklama:

*: Resmi aciklama yapilmamis olup beklentidir.

Ilk yayinlanma tarihi: 1 Mart 2016 saat 13.05

Son revizyon tarihi: 1 Nisan 2017 saat 13.40

Revizyon-1 (19 Ocak 2017)

Ilk sac kesim toreni icra edildi

I Sinifi Firkateyn’ için 36 yanıt

  1. merhaba , aklima uzunca bir suredir takilan bir soru var . Milgem projesi neden gecikti ? Ilk teslimat 2011 yilinda olmustu hatirlarsaniz . Yil 2018 daha 3 .cu gemi teslim edilmedi . 1988-2000 yillarinda Turkiye de 7 adet meko firkateyn ve 7 adet ay sinifi denizalti uretilmisti . Uretim potansiyeli yuksek olan ulkemizin neden bu kadar yavas kaldigini merak ediyorum , aydinlatirsaniz sevinirim . Tesekkurler .

    Beğen

  2. Merhaba; sizin forumlardaki yazilarinizida takip ediyordum, soyle bir sorum olacak, bu yeni deniz platformu projelerinde, deniz icin kisa menzili olabilecek, ama gayri nizami bir harp icin kulanilabilecek, umtas ailesi neden dusnulmuyor, balikci teknesi veya harpoon ile vurmak icin degerlendirilmeyen, hedefler icin bu fuzeler dusunulebilir, yunan adalari dusunuldugunde cok etkili olacagini dusunuyorum. ikinci sorum ise devam eden hucum bot, veya diger deniz platformu projelerinde hisar deniz versyonlari dusunuluyor mu. yunanistanin ve abd donanmasinin hucum botlarina hava savunma fuzeleri var iken Deniz kuvvetlerimiz bu boyle bir yetenegi dusunmuyor mu yok, gerekli degil mi. ozelikle seyir fuzelerine karsi savunma da etkili olmaz mi?

    Beğen

  3. Üstadım, Gabya ve İ sınıfı fırkateynlerimizdeki MK-41 VLS’ lerden Gezgin yada SOM-D seyir füzesi (Hangisi yetişirse) atılabilir mi? Yoksa kendi VLS’ mimizi geliştirmeliyiz?

    Beğen

  4. 30 yıl Silahlı Kuvvetlerimize onurla hizmet ettim. Ülkemizin Mayıs 2017 de başarıyla test ettiği milli Güdümlü Füzemiz KHAN, 280 km. menzille başarıyla test edildi. Gemide bulunan Harpoon 150 km. olup, çok daha az patlayıcı barındırmaktadır. Son Milli Füzemiz KHAN (KAAN) geliştirilmeye çalışılan uzun menzilli gemiden atılacak GEZGİN’e ilham mı olacaktır, yoksa GEZGİN SOM (seyir füzesi) üzerinden mi geliştirilecektir bilmiyorum ama ,, Artık ülkemiz denizden 300-500 km.den biryerlere osmanlı tokadını basacak zamana gelmiştir. Yetkililerimizden tek ricam, proje de üstüne ölü toprağı serpilmişleri kapının önüne koyuverin, ki 2 yıla dünyanın en gelişmiş 8-10 ülkesi gibi, menfaatimizi tehdit edeni çokuzaktan cezalandırabilelim.

    Beğen

  5. Baş topunu yeni imal alacaklar değil mi? Milgem 3 ve 4 sanırım B sınıfı 2 geminin yerini alacak. Bunlardan sökülecek 4 pusluk topları kullanmak daha maliyet etkin olmaz mı? Malum, çıkartma sırasında ateş desteği görevlerinde top çapı önem kazanıyor.

    Beğen

    1. 76mm top yeni alınacaktır. burak sınıfı korvetlerin topları çok eski çap tan cok seri atım önemli. batı kafasıyla gemi yapıp doğu kafasıyla eski toplama silahları koymanın bir anlamı yok.

      Beğen

  6. Allah devletimize ve Cumhurbaşkanımıza zeval vermesin, güç kudret İhsan etsin. Bizim insanımız yıllardır engellendi, yoksa şimdiye kadar Ay’a da Mars’a da gider Dünyanın 3 ülkesinden biri olurduk. Abdülhamit Han ve Erbakan Hocamın yolunda devam….

    Beğen

    1. abdülhamid dönemi osmanlının ene çok toprak kaybettiği,donanmanın halıçte çürüdüğü dönemdir…Çare Atatürk’tür.Atatürk’ten önce bu ülkenin yarıya yakını Yunan, İstanbul ise ingiliz egemenlliine girmişti.Osmanlı son 200 senesinde sürekli kaybetmiş ve en sonunda resmen teslim olmuştu.Çünkü avrupada her ülke sanayiye ağırlık veirken Osmanlı bilimden uzak cehalete batmıştı.Kadının hiçbir medeni hahkı yoktu.Atatürk kadınlarımıza medeni haklarını verdi..Osmanlıdan kalan sadece 4 fabrika varken Atatürk sadece 15 senede 64 dev fabrika kurdu dört biryana..Ülkeye sanayiyi medeniyeti getirdi.Açın gözünüzü..

      Beğen

  7. Merhabalar! Yazılarınızı severek takip ediyorum. Bölgemizde özellikle son dönemlerde Mısır’ın yoğun bir silahlanmaya gittiği görülmekte. Özellikle de deniz (Mistral, Gowind ve FREMM) ve hava gücünde (Rafael, Mig 35 gibi) ciddi bir çarpan etkisi yaratacağı anlaşılmakta. Savunma sanayi ile ilgili forumlara baktığımda bunun İsrail ve Sina’da ki terör faaliyetleri ile ilgili olduğu iddia edilmekte fakat ben bunun daha çok Doğu Akdeniz’de ki petrol havzalarının paylaşımı konusunda Türkiye’ye bir gözdağı verme şeklinde algılıyorum. Çünkü İsrail’in arkasında ABD olduğu sürece çatışmayı göze alabileceklerini sanmıyorum. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz ve mevcut projelerde ki yapılacak gemi sayısı ve hava gücümüz yeterli midir?

    Beğen

    1. Misir bir yandan ABD’ye goz kirpiyor, bir yandan Rusya’ya Misir’da us tahsis etmek amaciyla gorusmeler baslatiyor, bir yandan da “DEAS’la mucadele icin” rejim-Rusya ittifakina yardim amaciyla Suriye’ye savas pilotlarini gonderiyor.

      Misir Silahli Kuvvetleri’nin yillik hava/deniz/kara egitim ve operasyon/karakol gorev surelerine bakinca cok zayiflar. Yani ellerinde cok iyi platformlar olsa da ordunun hem personel hem de bakim tutum onarim faaliyetleri olarak harbe hazirlik orani inanilmaz derecede dusuk. Bazi kaynaklarda acil bir savas durumunda Misir’in her 2 platformundan 1 tanesinin savasa katilamayacagi yaziliyor.

      Amaclari ne? Tabii ki hem ulke hudutlarini ve munhasir ekonomik bolgelerini korumak, hem de askeri alimlar yoluyla diplomatik iliskileri saglamlastirmak. Ayrica Sisi darbeyle basa gelmis bir asker oldugu icin ileride Mursi taraftarlarinin olasi isyanlarini bastirabilmek amaciyla da silah aldigini unutmamak gerekir.

      Deniz ve hava kuvvetlerindeki sayisal artis bizim icin tehdit midir? Tabii ki tehdittir. Ama bugunku ekonomik ve sosyal bolunmuslukleri devam ettigi surece yuksek seviyeli bir tehdit degildir. Cunku Sisi aptal biri degil ve bizimle bir savas baslangici durumunda ulke otoritesinde zayiflamayi goren ayni zamanda Turkiye sempatizani olan Mursi taraftarlari ulkeyi ikiye boler. Ayrica bugun itibariyle Misir’da yag, pirinc ve seker karaborsada. Sisi de isyan cikmamasi devlet eliyle sokaklarda seyyar marketler dolastiriyor. Tum bunlari da Suudi Arabistan ve IMF kredileri ile yapiyor.

      Ozet olarak -gunumuz sartlarinda- askeri ve sosyoekonomik acilardan Turkiye ile acik bir savas durumu surdurulebilir degildir.

      Iltifatiniz icin tesekkur eder iyi okumalar dilerim.

      Beğen

      1. Ben de sorularımı cevaplandırdığınız için teşekkür ederim. Oldukça doyurucu bir mesaj oldu.

        Beğen

  8. Yani kaç fırkateyin kaç korvet kaç denizaltı olmalı yada hangileri olmali hangileri olmamalı

    Beğen

  9. İ sınıfının ilk gemisi hala Askeri tershanede yapılacaktır, malzeme tedariğinin tek elden yapılması amaçlı proje birlikte açılmıştır ve gemi milgemden 10 metre daha uzundur. 115 metre tamamen bir yukarı yuvarlanmış değerdir.
    Zira ilk geminin üretiminin 6 ayında ihaleyi kazanan şirketlerin personeli eğitim görecektir.

    Beğen

    1. Ek olarak, henüz İ sınıfının II. aşaması diye bir mevzu bahis yoktur, sadece SSM içerisinde bunun raporlaması fizibilite amaçlı yapılmıştır. STM ve Milgem dizayn ofisi doğrudan TF2000 projesine yoğunlaşacaktır.

      Beğen

    1. Ustadim,

      Ilk yazi icin, girdileri gormeden olumlu/olumsuz yorum yapmak mumkun degil.

      Ikinci yazi da keza oyle. Ancak bildigim bir nokta var, o deformasyonlar radar kesit alani hesaplamalarinda dikkate aliniyor.

      Beğen

      1. yumrubaş ve sonar yerleşimi konusunda dünya çapındaki emsallerine bakınca bu 5 numaralı yerleşime benzediğini gözlemliyorum. karinaya monte konusu nisbeten daha eski ya da daha mütevazi tasarımlarda söz konusu. ticari gemilerdeki gibi bir yumrubaşın hemen ardına sonar kubbesi koymak gerçekten ’emsalsiz’. şuncağız akışkan bilgime dayanarak yumrubaşın hemen üstünde, baş bodoslama ile birleştiği çizginin, o keskin geçişin sıkıntı çıkaracağını öngörebiliyorum. açıkçası öngörülerimin ve bu abimizin hesaplarının aksine eğer bu dahiyane bir buluş ise akmerkom’da böylesi bir buluş yapacak birilerinin olması beni ziyadesiyle şaşırtır.
        eğer girdileri isterseniz veya hesap tekniği hususunda görüşmek isterseniz maille ilgili sitenin sahibine ulaşabilirsiniz. ben kendisiyle mailleşiyorumda ara ara:) cevap veriyor yani.

        Beğen

  10. bu 8 i sınıfı fırkateyn 115 metre 16 vls mi olacak yoksa block 1 115 metre 16 vls olup block 2 örnek olarak 130 metre 32 vls olacak ?

    Beğen

      1. bilgi için teşekkür ederim,Ama umarım son 4 gemide değişime gidip silah yükünü arttırırlar lpd ye eskortluk yapacak genel maksat fırkateyni yok envanterde silah yükü olarak caydırıcı bir güç elde edebileceğimiz fırkateynler şart zaten tf 2000 leri hava savunmada kullanıcağımızı varsayarsak sadece ve 2 lpd yapılacağını var sayarsak
        1 LPD TCG ANADOLU
        1 tf 2000
        1 i sınıfı fırkateyn block 1
        1 i sınıfı fırkateyn block 2
        1 LPD YE ESKORTLUK SAĞLAYACAK 3 fırkateyne ihtiyacımız oluyor
        x2 dedğimiz zaman 6 fırkateyn gerekiyor
        istanbul tersaneleri ilk gemilerinin ağır çalışması yüzünden çalışmasıyla tüm gemilerin tesliminin 2030 ları bulacağını düşünüyorum

        Beğen

        1. Ustadim,

          Gelin 2023 yilinda, su anki bildigimiz ve hizmette olacak gemi tipleriyle “Amfibi Saldiri Grubu”muzu olusturalim:

          1 x LHD
          2 x LST
          1 x DIMDEG (Denizde Ikmal ve Muharebe Destek Gemisi)
          2 x I sinifi firkateyn
          1 x TF-2000 firkateyni
          1 x Reis sinifi denizalti

          Simdi bu grubun bekasi icin uzaktan yakina hava savunma katmanlarini olusturalim ve hava savunma icin kullanilabilir muhimmati tanimlayalim:

          1 Katman (~860 km azami muharebe yaricapi): 6 x F-35B ucagi 12 adet AIM-9X + 12 adet AIM-120 hava-hava fuzesi + 1.080 adet 25 mm mermi (6 x F-35B ucak, LHD)

          2 Katman (~240 km azami menzil): 32 x SM-2 Block IVA fuze (TF-2000 firkateyni)

          3 Katman (~50 km azami menzil): 192 x ESSM Block 2 fuzesi (64 x 2
          I sinifi firkateyn + 64 x 1 TF-2000)

          4 Katman (16 km azami menzil): 160 adet top muhimmati (2 x I sinifi firkateynler, Oto Melara Bas topu)

          5 Katman (~9 km azami menzil): 21 x RAM fuzesi (1 x LHD)

          6 Katman (~3.5 km azami menzil): 15.500 adet Mark 244 mermi (1 x TF-2000 firkateyni + 2 x I sinifi firkateynler + 2 x LHD + 4 x LST’ler + 1 x DIMDEG toplam 10 adet Phalanx Block 1B CIWS)

          Gordugunuz gibi, sadece hava savunma icin bile; 3.5 km’den 860 km’ye kadar menzilli, mermiden fuzeye kadar cok cesitli muhimmat iceren, 6 katmanli bir semsiye olusturuluyor grup icin.

          Tabii ki hicbir hava savunma agi gecilemez degildir; ancak bu kadar katmanli, derinlikli, cesitli ve yogun muhimmata sahip bir savunma aginin kolaylikla gecilebilmesi icin 2 onemli zaafa sahip olmaniz gerekir: ya iyi bir ag merkezli gozetleme/takip sisteminiz olmayacak, ki bu grup CAFRAD, Smart-S gibi radarlarla 450 km’den gozetlemeye baslayacak iyi bir sisteme sahip olacak, iyi bir harbe hazirlikla surpriz bir saldiriya maruz kalmazsaniz sorun olmaz; ya da cok kararli ve iyi planlanmis bir saturasyon saldirisi duzenleyecekler. O zamanda bu gruba ekleyeceginiz 128 tane daha ESSM fuzesi pratikte cok bir sey degistirmez, sadece biraz daha iyi planlamalarini ve birkac unsur daha ilave etmelerini gerektirir.

          Sonucta alinabilecek karsi tedbirde bir sinir yok.

          Yoksa bireysel veya kucuk capli saldirilarla bu kadar derinlikli bir agi gecemezsiniz.

          1-2 sene sonra 2. grubu olusturdugumuzda tumunden de elimizde yine mevcut olur zaten.

          Ayrica o yillarda boyle niyetlerle cok daha guclu bir savunma butcemiz olmasi sart. Bakiniz:

          Savunma Harcamalarimiz Yeterli Mi?

          Liked by 1 kişi

  11. Benimde size paralel düşüncem olmasına rağmen söylenen projenin STM in gözetimi altında paralel yürüyeceği. Milgemde görev almış emeklilikleri gelen mühendislerinde STM veya Özel şirketlerin çatısı altında İ-sınıfında görevlendirileceği ve böylece gemi inşaasının paralel yürütülebileceği.

    Beğen

  12. Üstadım geçen gün şöyle bir bilgi geldi; İstanbul sınıfı fırkateynlerimizin ilkinin kaynak töreni 2017 de yapılmasına müteakip 1-2 ay içinde diğer 3 ününde özel şirketlerde başlanarak hepsinin birbirine paralel gitmesi kararlaştırılmış.

    Milgem de 10. yılı doldurduğumuzda 2 adet aktif gemimiz olmuş olacak. İnanılmaz yavaş ilerledik. Bunda ilk geminin test ve tecrübe çıkarımı için kullanılması ve özel şirkete devrinin iptali etkili oldu. Anlaşılan İ sınıfı Milgemin devamı olması ve Milgemde yapılacak düzeltmelerin çoğunun yapılması nedeniyle ilk gemiyi belli bir süre test etme diğerlerini ona göre düzeltmelerle yapılması söz konusu olmayacak.

    Üstadım, Yukardaki bilgiyi teyit etme durumunuz varmı.

    Beğen

    1. Ustadim,

      Mantiklisi da Istanbul Tersanesi Komutanligi’nda I sinifi firkateyn yapilirken diger 3 taneyi yapacak firmanin yetkililerinin de onlarla birlikte egitim almasidir.

      Ama ayni anda baslanmaz. Cunku ne kadar Milgem’e benzese de sinifin ilk gemisi hala bir gelistirme gemisidir. Insa esnasinda bazi seyler degistirilir, yaparken gelistirmeler devam eder ve bunlar sonraki gemilere de uygulanir.

      Milgem’de malum sebeplerden boyle olmadi. Insallah I sinifi firkateynde dogrusu yapilir.

      Beğen

      1. Üstadım ,
        1 – üretim için 4 sene fazla değil mi? Kabul testleri 4 sene içine dahil olur mu?
        2 – değişik konfigürasyonlar yapılabilir mi? Hava savunma ağırlıklı,deniz üstü ve altı gibi
        3 – meko ve Perry sınıfı tamamen milgem olması bize ne kazandırır?

        Beğen

Yorum bırakın